Pristupačnost

Font za disleksiju

Tamni prikaz

Veličina fonta

heading

Diplomski sveučilišni studij - 1. godina

Pčelarstvo II

NOSITELJ PREDMETA

Upoznati studente s biologijom pčele kao socijalnog kukca, komunikacijom unutar košnice. Pristupnika upoznati

s organizacijskim zahtjevima većeg pčelarskog gospodarstva, specijaliziranom proizvodnjom pčelinjih proizvoda,

organizacijom selidbe košnica.

Nakon uspješno završenog modula student će moći:

1.       Opisati funkcioniranje pčelinje zajednice, međusobnog sporazumijevanja pčela i orijentacije u prostoru

2.       Organizirati proizvodnju pčelinjih proizvoda na većoj pčelarskoj operaciji

3.       Opisati proizvodnju peludi, propolisa, matične mliječi i pčelinjeg otrova

4.       Izabrati pravilan način skladištenja i čuvanja pčelinjih proizvoda

5.       Organizirati   proizvodnju nukleusa pčela za vlas􀆟 te potreba ili za tržište

6.       Opisati uzgoj pčelinjih matica za vlastite potrebe ili za tržište

7.       Prepoznati simptome rojevnog nagona pčelinje zajednice

8.       Objasniti tehničko-tehnološka rješenja selidbenog pčelarenja

9.       Primijeniti ekološka načela u suzbijanju parazitarnih i zaraznih bolesti pčela kao i u kontroli neprijatelja i štetnika pčela

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni element praćenja njihova rada prema razrađenom načinu vrednovanja i ocjenjivanja za svaki element, a s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Studenti su za prolaznu konačnu ocjenu obvezni iz svakog pojedinog elemenata praćenja i provjeravanja koji se ocjenjuje ostvariti minimalnu prolaznu ocjenu dovoljan (2).

Prikaz okvirnog postotnog ocjenjivanja aktivnosti u nastavi (nastavnik prema vlastitoj procjeni može koristiti postotne bodove između definiranih vrijednosti ):

Kontinuirano praćenje nastave

5% (dovoljan ) - student/studentica nije koncentriran na nastavu ali ju pohađa bez izostanaka

10% (dobar) - student/studentica prati nastavni proces i ponekad se samoinicijativno uključuje u nastavu

15% (vrlo dobar) - student/studentica dolazi pripremljen na nastavu i aktivno sudjeluje

20% (izvrstan) - student/studentica uvijek pokazuje visok stupanj zainteresiranosti , postavlja pitanja, donosi dodatne materijale

1.       Tucak, Z., Bačić, T., Horvat, S., Puškadija, Z. (2005): Pčelarstvo, treće prošireno izdanje. Poljoprivredni fakultet, Osijek

2.       Laktić, Z., Šekulja, D. (2008): Suvremeno pčelarstvo. Nakladni zavod Globus, Zagreb

3.       Smjernice za „ Dobru pčelarsku praksu“ prema načelima HACCP sustava, Hrvatski pčelarski savez

Dopunska literatura

1.       Kapš, Peter (2013): Liječenje pčelinjim proizvodima – Apiterapija, Geromar d.o.o., Bestovje

2.       Goodman, L. (2003): Form and function in the honey bee, International Bee Research Association, Cardiff

3.       Winston, M.L. (1987): The biology of the honey bee, Harvard University Press, USA.